Rada Zlínského kraje na svém jednání dne 10. dubna 2007 navrhla k podpoře projekty, které byly podány v rámci Programu I - Preventivní programy realizované školami, školskými zařízeními a nestátními neziskovými organizacemi. Celkem bylo podáno 47 projektů, z nich bylo podpořeno 25. Naše škola podala 2 projekty ke schválení. Odborem školství, mládeže a sportu Krajského úřadu Zlínského kraje byl podpořen projekt s názvem Z pohádky do pohádky - aneb Hurá do bezpečí částkou ve výši 21 000,- Kč. Projekt je určen pro žáky 1. stupně. Druhý projekt Vím, co chci byl určen pro žáky 2. stupně a nebyl schválen. Oba projekty jsou k nahlédnutí v ředitelně školy nebo u metodičky prevence spolu s projekty z minulých let. V rámci vyhlášeného dotačního řízení Podprogram pro rozvoj environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty ve Zlínském kraji jsme vypracovali projekt s názvem Environmentální vzdělávání pedagogických pracovníků - Životní prostředí a naše celosvětová společnost ve výši 21 000,- Kč. Nebyl podpořen z důvodu velkého počtu podaných projektů. I tento projekt je k nahlédnutí v ředitelně školy. I když všechny naše projekty nebyly v letošním roce podpořeny k realizaci, flintu do žita neházíme a neúspěch si nepřipouštíme. Známe heslo: Kdo nic nedělá, nic nepokazí.
Dne 4. května převzala metodička prevence paní Ing. Radka Zdražilová v budově Krajského úřadu Zlínského kraje ocenění za vynikající činnost v oblasti prevence sociálně patologických jevů ve školním roce 2005–2006 z rukou Mgr. Josefa Slováka, náměstka hejtmana Zlínského kraje pro oblast školství, mládeže a sportu. Za školní rok 2005–2006 bylo evaluováno odborem školství, mládeže a sportu ve spolupráci s okresními metodiky prevence a pracovníky pedagogicko-psychologických poraden 274 minimálních preventivních programů škol a školských zařízení Zlínského kraje. Minimální preventivní program naší školy nejlépe naplňoval koncepční záměry kraje a byl vyhodnocen jako nejlepší za základních škol okresu Kroměříž. Toto ocenění nám bylo uděleno za velké množství jednorázových akcí i dlouhodobých projektů, specifickou prevenci, besedy, přednášky, projektové dny, mapování vztahů, spolupráci s institucemi a aktivní činnost školního metodika prevence.