Ve středu 21. června na naší škole odstartoval projektový den, který probíhal až do pátku 23. června. Škola umožňovala na výběr z mnoha projektů, avšak já bych se rád věnoval projektu, jehož kapacita byla ze všech projektů nejvíce naplněna, a to počtem necelých 40 žáků. Jedná se o projekt Berlín udržitelně v rámci Erasmus+.
Cílem tohoto projektu je zabývat se udržitelnými zdroji v České republice a porovnáním, jak jsou v této oblasti zdatné také naše sousední státy, se zaměřením na německé sousedy. Dalším subtématem tohoto projektu je srovnání německého a českého školství, jelikož nás v říjnu následujícího školního roku 2023/2024 čeká čtyřdenní výjezd do Berlína, kde navštívíme některou z německých škol a podíváme se na výuku také v jiné zemi. Jak to celé probíhalo? Spolu s paní učitelkou Zdražilovou jsme si rozdělili žáky do skupin, kdy skupina paní učitelky zkoumala udržitelnost v České republice a žáci mnohdy odhalili informace, které jim byly dosud neznámé. Velmi kladně hodnocené byly zejména pokusy týkající se ohřevu vody, přiblížení si, na jakém principu funguje vodní a větrná elektrárna apod. Skupina pana učitele Dlabaji byla zaměřena na německé školství, kde žáci vyráběli plakáty a prezentace týkající se německého a českého školství. Také se podařilo natočit velmi povedená videa, na která můžete nahlédnout níže.
Exkurze č. 1 První část exkurze započatá v České republice nás čekala v ekologické vesnici Hostětín v centru Veronica. Ta má za úkol na praktických příkladech ukazovat, jak důležitý je vztah k přírodě za účelem ochrany životního prostředí a globálního klimatu. Zde jsme byli seznámeni s funkcí pasivního domu, BIO-moštárny, dále také s kořenovou čističkou odpadních vod a funkcí solárních panelů. Velmi obohacující byla také obecní výtopna na biomasu. Program byl velmi záživný a moc jsme si to užili.
Co dodat závěrem? Už se velmi těšíme na druhou část exkurze pořádanou v zahraničí, kde navštívíme hlavní město Německa, uplatníme své jazykové dovednosti a doposud nabyté vědomosti týkající se udržitelnosti.