Volitelné předměty

Volitelný předmět je vyučován v 8. a 9. ročníku. Nabídka volitelných předmětů je pro oba ročníky stejná:

  • Domácnost,
  • Technické práce,
  • Výtvarné práce a design,
  • Sportovní hry.

Výuka probíhá pro jednotlivé ročníky odděleně. Rodiče si společně se svými dětmi zvolí jeden prioritní a jeden náhradní volitelný předmět pro případ, že by o vybraný prioritní předmět byl velký zájem a z kapacitních důvodů by již nebylo možné žáka do tohoto předmětu zařadit. V tomto případě rozhoduje o zařazení žáka do volitelného předmětu vyučující. Prioritní a náhradní předměty musí být různé. Volitelné předměty si žáci zapíší ve škole do připravené tabulky v třídnické hodině se svým třídním učitelem / učitelkou. Žák 9. ročníku si z nabídky volitelných předmětů nemůže zvolit stejný předmět, který již absolvoval v předcházejícím školním roce.

Domácnost

Předmět  má formovat přípravu žáků na rodinný život, podílet se na vytváření žádoucích postojů ke zdravému způsobu života, upozornit na výživové směry, jejich přednosti a nedostatky a jejich vliv na zdraví člověka. Předmět vede žáky k šetrnému zacházení s potravinami. Mezi stěžejní témata patří praktické činnosti v domácnosti a příprava pokrmů včetně stolování.

Technické práce

Mezi tematické oblasti patří práce s technickým materiálem, především dřevem. Žáci se dále seznámí a prakticky si vyzkouší 3D modelování a 3D tisk. Dále je vyučování zaměřeno na robotiku a její využití v praxi. Součástí výuky je i praktická realizace jednoduchých elektrických a elektronických obvodů za pomocí stavebnic a elektronických součástek. Nedílnou součástí výuky je praktická práce s technickou dokumentací.

Výtvarné práce a design

Cílem předmětu je rozvoj estetického cítění a kreativních dovedností žáků spojených se zkrášlováním okolí. Žáci mají možnost seznámit se s různými styly a trendy v designu a výzdobě, nechat se inspirovat a pak se individuálně projevovat a tvořit. Jedná se o výuku prožitkem. Další témata: design a výzdoba interiérových doplňků, nábytku, bytu a oblečení a tvorba obrazu a sochy. Předmět navazuje a prolíná se s Výtvarnou výchovou.

Sportovní hry

Cílem předmětu je zlepšení tělesné zdatnosti žáků, seznámení se se základními pravidly některých sportovních her. Důraz je kladen na aktivní zapojení se do hry a jednání při hře v duchu fair play. Žáci jsou vedeni ke spolupráci v týmu. Předmět využívá bohatého sportovního zázemí, kterým naše škola disponuje.